[صفحه اصلي ]      
فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه awt-yekta AGRICULTURAL ECONOMICS AND DEVELOPMENT
:: درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله ::
:: دوره 13, شماره 52 - ( 4-1384 ) ::
برگشت به فهرست نشريات جلد 13 شماره 52 صفحات 107-132
XML ارزيابی وضعيت بازاريابی تعاونيهای توليد دام و طيور مطالعه موردی استانهای منتخب Print

[English Abstract]
نويسندگان: خليل کلانتری ، محمود قهرمان زاده ، علی اسدی
- ، khalil_kalantari@yahoo.com
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
چکيده مقاله:

 

 

  هدف اصلی اين مقاله بررسی و ارزيابی وضعيت موجود نظام بازاريابی تعاونيهای توليد دام و طيور روستايی تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود نظام بازاريابی آنهاست. به منظور دستيابی به اين هدف آمار و اطلاعات مورد نياز با استفاده از روش نمونه‌گيری تصادفی و از طريق پيمايش ميدانی و تکميل پرسشنامه از 360 توليدکننده عضو تعاونيهای توليد، 160 تعاونی‌ توليد دام و طيور، 320 عمده‌فروش، 320 خرده‌فروش و 340 مصرف‌کننده توليدات دامی در استانهای آذربايجان غربی، کرمان، خراسان، مازندران و تهران در سال 1382جمع‌آوری گرديد و سپس نظام بازاريابی حاکم بر تعاونيهای توليد ارزيابی شد. نتايج اين تحقيق نشان می‌دهد که کانال توزيع و انتقال کالا از طريق توليدکننده به تعاونی توليد و از آن به خرده‌فروشان و سپس مصرف‌کنندگان محصولات دامی کمتر مورد توجه واقع شده است. همچنين تعاونيهای توليد در اغلب موارد، محصولات دامی را به عمده‌فروشان تحويل داده‌اند تا به مصرف‌کنندگان به طورمستقيم. بيش از 80 درصد از تغييرات حاشيه بازاريابی تعاونيهای توليد نيز تحت تأثير سه متغير سطح قيمتهای خرده فروشی، هزينه‌های بازاريابی و ارزش کالای فروخته شده است.

  

  

 

  


 

 

واژه‌هاي كليديبازاريابي، تعاونيهاي توليد دام، كارايي بازاريابي، كانالهاي بازاريابي،
متن كامل [PDF 283 kb]
نحوه استناد به مقاله
Download citation data for: BibTeX | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks |  
Send citation data to: CiteULike | RefWorks |
. Evaluation of marketing system of poultry and livestock production cooperatives in the selected provinces of Iran . 3. 2005; 13 (52) :107-132
URL http://aead.agri-peri.ir/browse.php?a_code=A-10-24-237&slc_lang=fa&sid=1
کلانتری خليل، قهرمان زاده محمود، اسدی علی. ارزيابی وضعيت بازاريابی تعاونيهای توليد دام و طيور مطالعه موردی استانهای منتخب . فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد کشاورزی و توسعه. 1384; 13 (52) :107-132
ارسال پيام به نويسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

كد امنيتي را در كادر بنويسيد >
 
برگشت به فهرست نشريات دوره 13, شماره 52 - ( 4-1384 )
Static site map - Persian site map - English site map - Created in 0.637 seconds with 605 queries by AWT YEKTAWEB 2.1.4.4