:: دوره 16, شماره 62 - ( 2-1387 ) ::
برگشت به فهرست نشريات جلد 16 شماره 62 صفحات 105-120
XML بررسی قدرت بازاری در زنجيره بازاريابی گوشت قرمز ايران Print

[English Abstract]
نويسندگان: سيدصفدر حسينی ، اکرم عباسی فر ، حبيب شهبازی
- ، hosseini _safdar@yahoo.com
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
چکيده مقاله:

 

 

  شناسايی رفتار تعيين قيمت در بازار محصولات کشاورزی، از مباحث اساسی در بازاريابی است؛ زيرا نوع ساختار بازار(رقابتی و غيررقابتی) بر مقدار توليد و قيمت محصولات کشاورزی و در نتيجه، بر منافع گروه‌های مختلف جامعه اثرگذار است. اين پژوهش با استفاده از داده‌های ماهانه سالهاي1377 -1383 ضمن براورد الگوی حاشيه بازاريابی گوشت قرمز(گوشت گاو و گوسفند)، به سنجش و براورد قدرت بازاری در سطوح مزرعه و خرده‌فروشی اين محصولات پرداخته است. يافته‌های تحقيق نشان ‌می‌دهد که رفتار تعيين قيمت در بازار سطوح مزرعه و خرده‌فروشی گوشت گاو و گوسفند ايران رقابتی است و شواهدی از قدرت بازاری در اين سطوح بازاريابی برای اين محصولات در دست نيست.

  طبقه‌بندی JEL : D41, D43

 

  

 

  

  


واژه‌هاي كليديقدرت بازاری، زنجیرة بازاریابی، گوشت قرمز، ایران،
متن كامل [PDF 271 kb]
 
برگشت به فهرست نشريات دوره 16, شماره 62 - ( 2-1387 )